Wat is een boeking op aanvraag?
Wanneer een kamer of appartement op aanvraag is, dan is deze niet meer uit onze eigen voorraad leverbaar maar soms nog wel beschikbaar bij de accommodatieverschaffer. Bij een boeking op aanvraag zullen wij de beschikbaarheid bij de accommodatieverschaffer opvragen en bij een positief antwoord ontvang je van ons binnen 2 werkdagen een factuur ter bevestiging. Wanneer de kamer/appartement niet meer beschikbaar is dan zullen we contact met je opnemen en je een alternatief voorleggen.
Via onze website of telefonisch (020-4702626 (NL) / 038.081.378 (BE)).
Telt een baby mee bij de berekening van de reissom?
Nee, baby's t/m 1 jaar (op de dag van aankomst) zijn gratis.
Is er een kinderkorting van toepassing?
Baby's t/m 1 jaar zijn gratis en tellen niet mee bij het berekenen van de reissom.
Kinderen van 2 t/m 4 jaar tellen wel mee bij het berekenen van de reissom maar ontvangen een korting omdat zij recht hebben op een gratis skipas. Deze korting vind je terug op het tabblad "Opties & extra's" bij de informatie over de accommodatie en/of in stap 2 van het online reserveringsformulier.
Kinderen van 5 jaar en ouder tellen ook mee bij het berekenen van de reissom maar krijgen meestal een korting op hun skipas. Deze korting vind je terug op het tabblad "Opties & extra's" bij de informatie over de accommodatie en/of in stap 2 van het online reserveringsformulier.
Kan ik een voorkeur aangeven?
Ja, dat is mogelijk, maar is afhankelijk van de accommodatie. Omdat het niet altijd lukt om aan een preferentie gehoor te geven, kan deze nooit worden gegarandeerd. Gebruik het opmerkingenveld in stap 4 van het online boekingsformulier om een voorkeur (preferentie) door te geven.
Nee, bij het boeken hoef je niet direct te betalen. Meer informatie hierover vind je verderop bij het onderdeel "Betalen".
Kan ik een skivakantie boeken zonder skipas?
Ja, dat kan. Omdat bij onze prijzen een skipas is inbegrepen, ontvang je een korting wanneer je deze niet afneemt. De hoogte van deze korting verschilt per bestemming en aankomstdatum en kun je vinden op het tabblad "Opties & extra's" bij de informatie over de accommodatie of in stap 2 van het online boekingsformulier.
Moet ik reizigers die nog niet zeker zijn of ze meegaan, toch in de boeking vermelden?
Je kunt het beste alleen de deelnemers die zeker meegaan in de boeking opnemen. Als twijfelaars later besluiten toch mee te gaan, kunnen we hen nog later toevoegen. Je kunt deelnemers tot twee weken voor vertrek altijd aan de boeking toevoegen. Stuur ons hiervoor een e-mail op info@sportiek.com en vermeld je factuurnummer, evenals de voornaam, achternaam en geboortedatum van de extra reiziger(s).
Kan ik opties (skihuur, les, uitbreiding skipas etc) ook in een later stadium doorgeven?
Ja, dat kan tot uiterlijk twee weken voor aankomstdatum. Je kunt je wensen per deelnemer kenbaar maken door ons te mailen op info@sportiek.com . Vermeld hierbij je factuurnummer.
Hoe kan ik meerdere appartementen boeken?
Op dit moment is het bij ons alleen mogelijk om per reservering één appartement te boeken. Als je twee appartementen nodig hebt, dien je dus twee aparte boekingen te maken. Wij zorgen er echter voor dat deze boekingen als één geheel worden doorgegeven aan de accommodatieverschaffer. Op deze manier kunnen zij rekening houden met het feit dat jullie bij elkaar horen. Hierdoor kan bij het toewijzen van de kamers zoveel mogelijk worden geprobeerd jullie appartementen naast of dicht bij elkaar te plaatsen.
Waarom is de prijs van mijn vakantie nu anders dan toen ik deze heb geboekt?
Onze prijzen kunnen dagelijks wijzigen. Dit komt doordat onze leveranciers met prijswijzigingen kunnen inspelen op vraag en aanbod. Bij het boeken van je vakantie, gelden de prijzen van dat moment. Wanneer deze later wijzigen, heeft dit geen invloed op de prijzen van reeds geboekte vakanties.
Wat betekent jullie laagste prijsgarantie?
Voor een groot aantal van onze accommodaties geldt onze laagste prijsgarantie: deze wintersportreizen zijn bij geen enkele andere Nederlandse of Belgische reisorganisatie tegen een lagere prijs te boeken. Mocht je onverhoopt toch een lagere prijs vinden voor dezelfde reis, passen wij onze prijs direct aan en compenseren we je zoekinspanningen met een extra korting van €25. Indien je jouw geboekte wintersportvakantie ergens anders goedkoper vindt, dien je dit binnen 48 uur na boeking aan ons door te geven. Stuur een email naar info@sportiek.com en voeg een printscreen toe van de offerte of de website.
Tot wanneer geldt de vroegboekkorting?
Dit staat aangegeven bij de informatie over de accommodatie in het blok boven het kopje "Algemeen".
Kan ik al boeken voor het volgende seizoen?
Wanneer prijzen en beschikbaarheid voor een volgend seizoen nog niet bekend zijn, kun je toch alvast je favoriete accommodatie vastleggen. Bij een voorreservering leg je alvast jouw favoriete keuze vast, maar wordt deze pas definitief nadat je akkoord gaat met de nieuwe prijzen.
Bij een voorreservering dien je de volgende gegevens naar info@sportiek.com te mailen:
- Bestemming
- Accommodatie
- Kamertype
- Aankomstdatum
- Aantal deelnemers
- Naam / telefoon / email adres van de hoofdboeker
Het is niet nodig om een aanbetaling te doen. Zodra de prijzen bekend zijn, zullen we je hiervan op de hoogte brengen waarna je kunt besluiten om de voorboeking om te zetten in een definitieve reservering.